پرواز منتو

این وبلاگ پرواز منتو است

پرواز منتو

این وبلاگ پرواز منتو است

این وبلاگ پرواز منتو است

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

محل های و توریستی زیبایی که درگوشاگوش مختلف دنیا هستند

محل های گردشگری منطقه ی اتریش

کلیسای جامع ناحیه وین درکشور اتریش توسط Rudolf IV برروی ویرانه های دو کلیسای کهن تر بناشده است. طراحی این کلیسا مثل کلیسای bishop در Passau می باشد. کل ساختمان بیرونی این کلیسا به رنگ سفید است ولی اکنون به علت آلودگی هوا رنگ آن تیره شده است. همچنین سقف کلیسا که به صورت طرح کاشیکاری و طرح نماد امپراتوری وین که بر روی آن کشیده شده جلوه خاصی به نمای بیرونی ساختمان داده است.

جازبه های گردشگری اتریش

وین-موزه هنرهای زیبا ( Kunsthistorisches)

موزه تاریخ هنر یا هنر های زیبا در مسیر Ringstraße در وین در اتریش ، داخل کاخی با گنبد هشت ضلعی قرار دارد. این موزه یکی از برترین موزه های هنرهای تزئینی یا هنر های زیبا در جهان است. این موزه در سال 1891 همزمان با موزه Naturhistorisches توسط امپراتور فرانتس ژوزف من از اتریش - مجارستان بنا شد ه و شروع به کار کرد ه است. هر دو موزه تاریخ هنر kunsthistorisches و تاریخ طبیعی Naturhistorisches از لحاظ شکل ساختاری شبیه هم هستند و طراحی هر دوی آن توسط Gottfried Semper و Karl Freiherr von Hasenauer انجام گرفته است.

جازبه های گردشگری اتریش

وین-موزه تاریخ طبیعی (Naturhistorisches Museum)

موزه تاریخ طبیعی (Naturhistorisches Museum) با مساحت 8.700 متر مربع بزگترین موزه در شهر وین می باشد. این موزه دارای یکی از قدیمی ترین کلکسیون ساختگی تاریخ طبیعی می باشد که یکی از موزه های مهم در جهان شناخته می شود. ساختمان این موزه که از لحاظ ساختاری همانند موزه هنرهای زیبا ( Kunsthistorisches) در وین می باشد به شیوه ای استادانه طراحی شده است که همچنین برای سازگاریش با محیط دائما در حال تغییر می باشد.

  • erfan moradi

 با این ورزشها، بدن تان را سم زدایی کنید

فعالیت ورزشی

یک طریق عالی برای تثویه جسمتان، تمرین است


اکثر مردم وقتی کلمه تثویه بدن را می شنوند، راه های تغذیه ای به ذهن شان می رسد،ولی یک طریق عالی دیگر برای سم زدایی بدن، ورزش است که البته همه اش هم به عرق ریختن مربوط نمی شود. وقتی شما فعالیت ورزشی دارید، گردش خون تان افزایش می یابد و در نتیجه سیستم لنفاوی تان فعال می شود که ضایعات را از بدن خارج می نماید.

هر نوع ورزشی می تواند فرآیند سم زدایی بدن را تحریک کند، اما یوگا با اضافه کردن حرکات چرخشی و پیچشی و تا شدن بدن که به آرامی ارگان ها را ماساژ داده و جریان خون را زیاد می کند، این فرآیند را بیشتر تقویت می نماید. شما هر چه عمیق تر نفس بکشید، بیشتر ضایعات سمی و مضر را دفع خواهید کرد.

هر چند حرکت واحدی در یوگا وجود ندارد که سم زدایی جادویی را انجام دهد، اما تمرین مداوم یوگا می تواند از فعالیت سیستم لنفاوی پشتیبانی نماید.

برای گرم شدن بدن، حرکات سراسر بدن همراه با تنفس عمیق توصیه می شود. بعد از آن، وضعیت های خاصی می توانند فرآیند سم زدایی بدن را موثرتر و مفیدتر نمایند.

 

سم زدایی بدن با ورزش

سم زدایی بدن با ورزش یوگا

 

حرکت مثلث چرخشی (تصویر بالا) به آرامی ارگان های شکمی را فعال می نماید. همچنین عضلات همسترینگ، باسن و ستون فقرات را کشیده و قفسه سینه را برای بهبود تنفس باز می کند.

توصیه می شود پیش از اجرای این حرکت، یک سری از حرکات سلام بر خورشید به طور کامل یا نیمه انجام شوند.


  • erfan moradi

 کوچکترین ویدئو پروژکتور جیبی تولید شد

کوچکترین دیتا پروژکتور جیبی و باتوانایی جابجایی دنیا با وزن سیصدوهفت گرم توسط شرکت تایوانی عرضه شد.

به گزارش مهر، دیتاپروژکتور قابل حمل ZenBeam E۱ با بهره مندی از رابط HDMI/MHL و ساخت بسیار اسمول خود، وفق کلی با تمامی دستگاهها و قابلیت جابجایی را برای تمامی افرادی که نیاز به نمایش تصویر در بهدهای بسیار بزرگ دارند، مهیا کرده است. این محصول با استفاده از یک باتری ۶۰۰۰mAh قابل شارژ، می تواند بدون اتصال به برق، به صورت مداوم تا ۵ ساعت تصویر نمایش دهد و یا حتی به عنوان یک پاوربانک، دستگاه های همراهتان را شارژ کند.

این ویدئو پروژکتور با وزن ۳۰۷ گرمی فوق فشرده در ابعاد ۱۱۰ در ۸۳ در ۲۹ میلیمتر بوده و جنس بدنه آن آلومینیومی است.

ZenBeam E۱ با استفاده از منبع نورانی LED می تواند ۱۵۰ لومن نوردهی داشته باشد. فناوری به کار گرفته شده در لامپ آن  DLP® IntelliBright™ به کیفیت تصاویر می افزاید، در حالی که گرمای محسوسی تولید نمی کند. این محصول همچنین تمامی طیف رنگی NTSC را پشتیبانی کرده و ۳۰ درصد کنتراست تصاویر را ارتقا و تا ۵۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.

این محصول به صورت ذاتی دارای تفکیک پذیری WVGA (۸۵۴x۴۸۰) است ولی فایل های ویدئویی Full HD ۱۰۸۰p را نیز پشتیبانی می کند. همچنین لنز آن به کاربر این امکان را می دهد که در فاصله کوتاه ( از بازه ۱۵ اینچ تا ۱۲۰ اینچ) تصویری را روی صفحه مورد نظر ایجاد کند.

با استفاده از این فناوری، دیگر لازم نیست زمانی برای تصحیح تصویر روی پرده صرف شود زیرا ZenBeam E۱ به صورت خودکار به تصحیح زاوایای تصاویر می پردازد و کادر تصویر را در بهترین حالت آماده می کند. همچنین برای پخش صدا، از بلندگوهایی با فناوری انحصاری ایسوس SonicMaster در ساخت این دستگاه استفاده شده که صدایی شفاف و قدرتمند در عین اندازه کوچک فراهم می کند.

  • erfan moradi

 

بهترین عکس های معماری در مسابقه هرساله آرکید 2016

عکاسیطراحی دکوراسیون   طراحی داخلی  :عکاسی از طراحی داخلی و یا هر فضای تعیین شده توسط بشر عملی آسانینمی باشد .شما میتوانید با عکاسی از چند عکس سریع ازیک بنای ساختمانی جوانب مثبت آن را نمایش دهید.اما میتوانید با استفاده از همان دوربین و عکس های خود برای یک ساختمان شناسنامه بسازید.مطمئنا وقتی این کار را انجام دهید شاهد نتیجه ای هیجان آور, تاثیرگذار و کاملا زیبا خواهید بود.در اداه شاهد 20 عکس برتر سال خواهیم بود.در کنار هم قرار گرفتن این تصاویر برای علاقه مندان عکاسی به مانند ضیافتی برای چشم ها خواهد بود.برای این ضیافت با شکوه باید از جشنواره آرکید ممنون باشیم.

 هرکدام از عکسهای که در ادامه مشاهده خواهید کرد با توضیح مختصری, میزبان چشم های بینندگان علاقه مند در نمایشگاه جهانی معماری در ماه نوامبر خواهد بود.همچنین برنده این مسابقه در مراسم شام باشکوهی معرفی خواهد شد.عکس هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد در 4 دسته متفاوت تقسیم بندی شده اند :

    ساختمان های در حال استفاده
    نمای بیرونی و یا ظاهری ساختمان
    فضای داخلی ساختمان
    حس مکان ساختمان

  • erfan moradi

 چندین تاثیر تمرین بدنی برتندرستی خانم ها

شما نه تنها برای کسب تناسب عضله ها بلکه برای حفظ سلامتی  و خوبتر زیستن تمرین بدنی می کنید‎

 
تمرین بدنی به شما کمک خواهد کرد تا لیپید از دست داده و لاغر شوید. ولی باید علت های مهم زیادتری برای ورزش کردن وجود داشته باشد. شما نه تنها برای کسب تناسب اندام بلکه برای حفظ سلامتی و زندگی کردن ورزش می کنید.

 

تاثیر ورزش بر افزایش کارایی ریه‌ها
مطالعات اخیر نشان داده است که انجام ورزش باعث کارایی بهتر ریه‌ها می‌شود.محققان دریافته‌اند که ورزش کردن و افزایش کارایی قلبی – عروقی بر کارایی ریه‌ها تاثیرگذار است.

بررسی‌ها نشان داد افرادی که آمادگی قلبی – عروقی بیشتری دارند. در طول بیست سال کمتر دچار کاهش کارایی ریه‌ها می‌شود.

هر چقدر که سن افزایش می‌یابد کارایی ریه‌ها کمتر می‌شود. به غیر از سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده فاکتورهای دیگری نیز بر کارایی ریه‌ها تاثیرگذار هستند.

در این مطالعات 5 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند.بررسی‌ها نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند و کارایی قلبی – عروقی بیشتری دارند کمتر دچار کاهش کارایی ریه‌ها می‌شوند.

 

ورزش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد
طبق مطالعات انجام شده در موسسه سرطان روزدل پارک، 30 دقیقه ورزش در طول هفته احتمال ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

ورزش کردن به صور کامل باعث کاهش ابتلا به سرطان می‌شود. مدیر این تحقیقات می‌گوید نداشتن فعالیت با ابتلا به سرطان دهانه رحم در ارتباط است.

نداشتن فعالیت به معنای کمتر از 4 جلسه ورزش در ماه است.بررسی‌ها نشان داد زنانی که فعالیت کافی ندارند 2 و نیم برابر بیشتر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم دارند. انجام هر میزان ورزش می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک کند.

 

فواید ورزش

ورزش کردن به صور ت کامل باعث کاهش ابتلا به سرطان می‌شود‎

 

 

پیاده‌روی باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ می‌شود
اگر همه ما فقط روزی نیم ساعت با سرعت نه خیلی زیاد راه برویم، خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده‌ایم.

دکتر جهانی مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی در این باره افزود: پیاده روی دائم می تواند در کمک به ترک سیگار و کنترل اشتها کمک کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بهره ممکن را از پیاده روی حاصل کنیم، باید ۳ یا ۴ روز در هفته، بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه تمرین کنیم، یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده روی معمولی راه برویم. به این ترتیب علاوه بر مزیت‌های فوق، می توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم.

جهانی در ادامه توصیه کرد: نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود، یعنی یک لیوان آب ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر ۵ دقیقه پیش از شروع حرکت میل شود. البته بهتر است به جای سطوح آسفالت و سنگفرش، زمین‌های نرم وخاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی سریع برای قلب بسیار مفید است. چرا که قلب یک عضو ماهیچه‌ای است و هر چیزی که باعث شود جریان خون بیشتری در یک ماهیچه ایجاد شود، باعث قدرت بیشتر آن ماهیچه می شود و از طرف دیگر راه رفتن به طور منظم باعث کاهش فشار خون می گردد. هم‌چنین افرادی که حدود ۲۰ دقیقه در روز پیاده روی می کنند، حدود ۴۰ درصد از خطر ایجاد سکته مغزی توسط لخته های خون در آنها کاسته می شود.

وی با بیان این که پیاده روی با سرعت متوسط به مدت نیم ساعت، نه تنها باعث سوزاندن حدود ۲۰۰ کیلو کالری می شود بلکه سرعت سوخت وساز را در بدن را بالا می برد، گفت: کسانی که سعی دارند چربی اضافه بدنشان از بین برود می توانند با روزانه یک ساعت پیاده روی به هدف خود برسند. البته بدن بعد از نیم ساعت فعالیت تازه شروع به سوزاندن چربی اضافه خواهد کرد. راه رفتن نه تنها باعث قوی شدن عضلات می‌گردد، بلکه باعث محکم ترشدن استخوانهای محل اتصال می‌شود. در زنانی که در سنین جوانی بطور مرتب ورزش کرده و میزان کلسیم رژیم غذایی آنها مناسب است، خطر پوکی استخوان در سنین بالا حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد.

جهانی افزود: تعداد بسیاری از مردم با بالا رفتن سن، دچار آرتروز زانو می شوند، راه رفتن به علت قوی ساختن عضلات اطراف مفصل، باعث کاهش درد می شود. در این حالت ورزش باید یک روز در میان انجام شود تا در این بین فرصتی هم برای استراحت کردن به مفاصل داده باشیم. همچنین در افرادی که وزن بالا و بیماری پیشرفته دارند، فشار آوردن به زانو توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: طی تحقیقات انجام شده، افراد افسرده‌ای که به جای درمان دارویی، از ورزش و پیاده روی برای درمان استفاده کرده‌اند در مقایسه با افرادی که تنها با دارو درمان شده اند‌، عود بیماریشان کمتر بوده است.

جهانی در پایان اظهار کرد: پیادروی می تواند باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ شود. شاید به این علت که راه رفتن باعث به حرکت در آمدن مواد در روده‌ها و دفع مواد زاید باقی مانده می‌شود. ضمن این که در هنگام پیاده‌روی ، تنفس عمیق را فراموش نکنید.

  • erfan moradi

 قانون های آژانس مسافربری بعلاوه آشنایی با کار کارمند آژانس مسافربری


اولین آژانسحمل نقل در ایران در سال 1319 آغاز به عمل کرد

موسسه کرایه اتومبیل حمل نقل انواع متعددی دارد، که هر آژانس مسافربری می تواند یکی یا میکسی از آژانس را داشته  باشد.

صنعت گردشگری امروزه در دنیا یکی از بهترین منابع درآمد و تبادلات فرهنگی بین کشورها است. گردشگری به صورت امروزی در زمان انقلاب صنعتی از سال 1750 تا 1850 میلادی به وجود آمد و توماس کوک انگلیسی در سال 1845 میلادی اولین آژانس مسافرتی را در کشور انگلیس افتتاح نمود. همچنین اولین آژانس مسافرتی و گردشگری ایران به نام ایران تور در تهران و در سال 1319 و اولین آژانس مسافرتی برادران مهاجری در سال 1325- 1324 همزمان با شروع فعالیتهای پروازی هواپیمایی در کشور شروع به کار نمود البته فعالیت آژانس های مسافرتی به سبک امروزی تقریباً از سال 1330 در ایران آغاز شده است.  دفاتر خدمات مسافرتی جهانگردی انجام خدمات لازم و تنظیم مسافرتها و گردشگرهای داخلی و خارجی با وسایل حمل و نقل و بطور هر گونه فعالیت و خدمات ایرانگردی را انجام می دهند.

 

بر اساس آیین نامه انواع آژانس مسافرتی به شرح ذیل است :

به استناد بندهای الف – ب- پ ماده یک آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب هیات محترم وزیران آژانس های مسافرتی به 3 دسته تقسیم می شوند:


1- آژانس مسافرتی که حق برگزاری تور را ندارند.

بند الف) آژانس مسافرتی مورد اشاره در بند الف ماده 1 آیین نامه فوق تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیط خطوط هوایی داخلی و خارجی است. شایان ذکر است اینگونه دفاتر به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند. همچنین حق فروش تورهای سایر دفاتر برگزار کننده را نیز ندارند. چرا که اساساً مجاز به عقد قرار داد با مسافر نمی باشند.


2- آژانس های مسافرتی که فقط حق برگزاری تور در عربستان یا عراق و سوریه را ندارند.

 بند ب) آژانسهای مسافرتی مورد اشاره در بند ب ماده 1 آیین نامه فوق تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی رزرو هتل، اخذ ویزا سایر فعالیتهای مرتبط با صنعت گردشگری می باشد. شایان ذکر است اینگونه دفاتر و آژانس مسافرتی حق برگزاری تور در مسیر عربستان، سوریه و عراق را ندارند.

 

3- آژانس مسافرتی و گردشگری که زیر نظر حج اوقاف و امور خیریه هستند و حق برگزاری تورهای غیر زیارتی ندارند.

بند پ) آژانس مسافرتی مورد اشاره در بند پ ماده 1 آیین نامه فوق تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای زیارتی از جمله برگزاری تور در مسیر عربستان، سوریه و عراق می باشند (تورهای زیارتی داخلی نیز می توانند برگزار کنند) اینگونه آژانس های مسافرتی حق برگزاری تور در مسیرهای غیر زیارتی را ندارند.


نکته مهم در مورد آژانس مسافرتی:
البته هر آژانس مسافرتی می تواند یکی یا ترکیبی از آژانسهای فوق را داشته باشد. البته شرایط لازم برای صدور تأسیس دفتر خدمات مسافرتی به علاوه شرایط عمومی دارا بودن 5 سال سابقه و گواهی اتمام دوره آموزشی جهت مدیریت فنی است. قوانین دستورات دفاتر مسافرتی هوایی و جهانگردی مصوب 1371 با اصطلاحات سال 1373 مشتمل بر 29 ماده می باشد. که لازم الاجرای است ساختار تشکیلاتی دفاتر که از 5 واحد فروش و بازاریابی – عملیات. ذخیره جا – اداری و اجرایی – محاسبات و امور مالی تشکیل شده آن را انجام می دهند. فروش و صدور بلیط پروازهای داخلی و خارجی هر کدام بر اساس کدها و قوانین خاص خود انجام می شوند و تابع قوانین بین المللی هستند.

 

دفتر خدمات مسافرتی چیست؟

فراهم کردن مکان و موقعیتی مناسب برای مراجعه مشتری است. وظیفه دفاتر آژانس مسافرتی آماده سازی امکان ذخیره جا در یک برنامه تور، رزرو یک صندلی هواپیما یا تخت هتل و نظایر آن است. دفتر آژانس مسافرتی همچنین منبعی بر اطلاعاتی برای مشتریان به حساب می آید که مشاوره و راهنمایی هایی را برای گذران بهتر سفر در اختیار ایشان قرار می دهد کارکنان این دفاتر متخصصینی هستند که نسبت به محصول عرضه شده از سوی موسسه خود اشراف کامل دارند.

ویژگی های آژانس مسافرتی:

آژانس مسافرتی,آژانس مسافرتی گردشگری,آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی

آژانس مسافرتی با شرکت های هوایی پس از فروش تعامل مالی دارند


بیشتر آژانس های مسافرتی در مدیریت سفر تخصص دارند و با بروشور سفر به مشتریان برای انتخاب یک بسته تعطیلات به آنان کمک می کنند، بسته پیشنهادی آژانس های مسافرتی می تواند شامل: وسیله سفر، استراحتگاه و خوابگاه، اطلاعات در مورد ارز محلی و ... باشد. آژانس مسافرتی از طریق تلفن، ایمیل، پیامک، فکس و مراکز پست با مشتریان در تماس هستند. آژانس های مسافرتی به وسیله اپراتورهای تور، نحوه گذراندن تعطیلات و ترتیبات یک سفر سفارشی را ساخته و بر اساس آن تماس با مشتری را سازماندهی و بررسی می کنند.


آژانس مسافرتی از طریق نرم افزار رایانه ای بلیت هواپیما و هتل را برای مشتریان رزرو نموده و برای کرایه خودرو و سفرهای تفریحی پیشنهاد هایی می نمایند. آژانس های مسافرتی در مورد گذرنامه، واکسیناسیون مورد نیاز قبل از ورود به کشور مقصد، روادید و بیمه مسافرتی به مشتریان پیشنهاد هایی می نمایند. آژانس های مسافرتی پس از فروش بلیت تماس مشتریان را با تور اپراتورها برقرار می نمایند. آژانس مسافرتی با شرکت های هوایی پس از فروش تعامل مالی دارند. آژانس های مسافرتی گاهی در روز های تعطیل و بیش از پنج روز اداری هفته ( شنبه تا پنجشنبه ) و ساعات معمول روزانه کار می کنند. محیط دفاتر، میز های کار و محل نشستن برای مشتریان جذاب و انجام کارها به سرعت با رایانه انجام پذیرفته و برای کارکنان از یونیفرم مناسب و زیبا استفاده می شود. آژانس مسافرتی (جهت بهبود کیفیت کار و افزایش دانش کاری برای کارکنان دوره های آموزشی کوتاه مدت را فراهم می آورند.

 
شرایط لازم برای صدور مجوز جهت تاسیس آژانس مسافرتی:

آژانس های مسافرتی,انواع آژانس مسافرتی,آژانس مسافرتی

تحصیلات حداقل دیپلم متوسطه یکی از شرایط صدور مجوز تاسیس آژانس مسافرتی می باشد


1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2- تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
3- عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر
4- ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
5- تحصیلات حداقل دیپلم متوسطه
6- دارا بودن صلاحیت به تشخیص مراجع ذیصلاح
7- پنج سال سابقه کار و گواهی اتمام دوره آموزشی جهت مدیر فنی


مدارک لازم برای تاسیس دفتر آژانس مسافرتی:
 • تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محضری از مکان مورد نظر
 • سوابق معتبر و روشن در زمینه کاری
• در صورت حقوقی بودن یک نسخه از اساسنامه شرکت پس از ثبت
 • (دفاتر خدمات بند الف) تحویل چک ضمانت بانکی در وجه سازمان هواپیمایی کشوری (ICAO)
 • ارائه 10 نام و 10 نشان غیر مشابه با دفاتر موجود.


ساختار شرکتهای خدمات و آژانس مسافرتی :
تقریباً تمامی شرکتهای خدمات مسافرتی که در حوزه تور گردانی فعالیت می کنند دارای بخشهای تخصص هستند که هر بخش کارکردی خاص را، بر عهده دارد.


بخشهای دفاتر آژانس مسافرتی عمدتاً شامل:
- واحد فروش و بازاریابی
- واحد عملیات
- واحد ذخیره جا
- واحد اداری
- اجرایی
- واحد محاسبات و امور مالی

وظایف کارمند آژانس مسافرتی:

آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی,آژانس مسافرتی,آژانس مسافرتی گردشگری

دادن اطلاع به مشتری پس از رسیدن بلیط ها از جمله وظایف کارمند آژانس مسافرتی می باشد


1. کارمند آژانس مسافرتی وظیفه دارد اطلاعات لازم و کمک به مشتریان در یافتن و برنامه ریزی سفرهای مناسب با شرایط آنها برای تعطیلات و همچنین سفرهای کاری بدهد.

 

2. توضیح کامل شرایط و امکانات برنامه های مسافرتی انتخاب شده توسط مشتری به او.


3. رزرو برنامه های مسافرتی با استفاده از سیستم کامپیوتری.


4. کارمند آژانس مسافرتی وظیفه دارد مبلغ پیش پرداخت برای رزرو کردن را دریافت کند.


5. دادن اطلاع به مشتری پس از رسیدن بلیط ها و دریافت مابقی هزینه از وی.


6. اطلاع رسانی در خصوص هرگونه تغییرات احتمالی از جمله پروازهای لغو شده و یا موارد جایگزین شده.


7. کارمند آژانس مسافرتی همچنین در خصوص پاسپورت ها، بیمه سفر، ویزا، تورها و… به مشتریان اطلاعات لازم را می دهد. همچنین گاهی بر بازپرداخت ها نظارت و به شکایت ها رسیدگی خواهد کرد.

دانش و مهارت مورد نیاز شغل کارمند آژانس مسافرتی:
* مهارت فروشندگی و جذب مشتری


*  کارمند آژانس مسافرتی باید مهارت های سازماندهی و برنامه ریزی را داشته باشد


* مهارت های ارتباطی قوی (حضوری و تلفنی)


* قدرت بیان و خوشرویی


*  کارمند آژانس مسافرتی باید توانایی تحمل فشار کاری زیاد و داشتن صبر و حوصله داشته باشد.


* توان کار با کامپیوتر و اینترنت برای استفاده از نرم افزارهای مرتبط و کسب اطلاعات لازم


* علاقه زیاد به سفر و گردشگری


* آشنایی نسبی با دانش جغرافیایی، تاریخ و روانشناسی افراد


* شناخت نسبی مقصد تورها (شهرها، کشورها و…)


* توانایی انجام کار تیمی


* کارمند آژانس مسافرتی باید ظاهری آراسته داشته باشد.

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل کارمند آژانس مسافرتی:
رای ورود به این شغل الزاما به مدرک تحصیلی خاصی نیاز نمی باشد. افراد با هر مدرکی می توانند در دوره های آموزشی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود، شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنند. بسیاری از آژانس های مسافرتی افرادی را به عنوان کارآموز برای مدتی جذب کرده، آموزش های لازم را به آنها داده و پس از گذشت زمان کارآموزی، در صورت توانمندی افراد و توافق طرفین، آنها را به عنوان کارمند آژانس مسافرتی استخدام می کنند.


افرادی که می خواهند تحصیلات دانشگاهی مرتبط با شغل آژانس مسافرتی را داشته باشند، می توانند در رشته مدیریت گردشگری در دانشگاه علمی و کاربردی و یا رشته مدیریت جهانگردی در سایر دانشگاه ها تحصیل کنند.


بازار کار و آینده شغلی کارمند آژانس مسافرتی:

ویژگی های آژانس مسافرتی,کارمند آژانس مسافرتی,آژانس مسافرتی

کارمند آژانس مسافرتی با داشتن سرمایه و شرایط تاسیس، می تواند آژانس مسافرتی راه اندازی کند


کارمند آژانس مسافرتی می تواند در انواع آژانس های مسافرتی اعم از کوچک و بزرگ کار کند. با کسب تجربه بیشتر می تواند به سمت های مدیریتی و نظارتی مانند مدیر تورها، مدیر آژانس و … ارتقا یابد. همچنین در صورت داشتن سرمایه و سایر شرایط تاسیس، می تواند آژانس مسافرتی راه اندازی کند.

در خصوص وضعیت بازارکار و استخدام کارمند آژانس مسافرتی اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. وضعیت آژانس های مسافرتی در کشور، با توجه به رونق کم صنعت گردشگری، چندان مطلوب نمی باشد. شاید در ظاهر تعداد آنها زیاد باشد، ولی تعداد کمی آژانس های فعال و حرفه ای در بین آنها می توان یافت.


میزان درآمد کارمند آژانس مسافرتی:
در مورد میزان حقوق و درآمد کارمند آژانس مسافرتی آمار درست و دقیقی در دسترس نیست. در بیشتر آژانس ها برای کارمندان یک حقوق ثابت در نظر گرفته شده و به ازای تعداد فروشی که انجام دهند، به آنها پورسانت می دهند. معمولا آژانس هایی که خیلی فعال و قوی نیستند، تعداد کمی کارمند استخدام کرده و با پرداخت حقوق کم، بدون هیچ مزایا و بیمه ای، از آنها انتظار دارند کار چندین نفر را انجام دهند.

  • erfan moradi

HP مدل جدید کامپیوترهای فاقد کیس خودش را معرفی کرد


شرکت HP 2 مدل از رایانه های بدون کیس از دسته ‌ی Pavilion را به بازارداد

محصولات جدید اچ پی لبه‌های بسیار نازکی دارند و فاصله‌‌ی صفحه نمایش تا لبه‌های آن بسیار کم است. این موضوع زیبایی خاصی به کامپیوترهای بدون کیس جدید HP داده‌اند. این شرکت گفته که قطر لبه‌های این محصولات 75 درصد باریک‌تر از سایر محصولات بازار است.

برای این محصولات یک دوربین هم در نظر گرفته شده که تنها در شرایطی که کاربران به آن نیاز داشته باشند، از مکان مخصوص خودشان خارج می‌شوند. میکروفن‌های این کامپیوترها هم در زمانی فعال می‌شوند که دوربین هم فعال باشد. این موضوع باعث شده که کاربران احساس امنیت بیشتری در زمان استفاده از دوربین و میکروفن خودشان داشته باشند و اطمینان داشته باشند که برنامه‌ای بدون خارج کردن دوربین از مکان مخصوصی که دارد نمی‌تواند از آن‌ها فیلم یا عکس بگیرد.

کامپیوترهای بدون کیس HP در دو مدل 23 و 27 اینچی ساخته شده‌اند و با سخت افزارهای متفاوت راهی بازار می‌شوند. به طور مثال این کامپیوترها را می‌توان با نسل ششم پردازنده‌های اینتل، دوربین‌های RealSense، رم تا 16 گیگابایت و حافظه داخلی تا سه ترابایت خریداری کرد.

البته شرکت HP در کنار معرفی این کامپیوترهای بدون کیس، مانیتور جدیدی را هم نشان داد. این مانیتور از صفحه نمایشی با کیفیت QHD برخوردار است و از پورت‌های HDMI، DisplayPort بهره می‌برد و به USB Hub مجهز شده است.

مانیتور جدید HP در تاریخ 6 تیر ماه با قیمت 399 دلار راهی بازار خواهد شد. مدل 23 اینچی کامپیوترهای جدید این شرکت هم از 20 تیر با قیمت 749 دلار و مدل 27 اینچی هم در تاریخ 13 تیر ماه با قیمت 999 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

  • erfan moradi

چگونه کمرا دوبل آینده عکاسی تلفن همراه می باشد ؟

این روزها حرکت های عجیبی از لنز تلفن های همراه هوشمند برمی‌آید اما از سوی دیگرآن ها به مرزهای سخت محدودیت‌هایی فیزیک  رسیده اند  به نظر می‌رسددر قالب گجتی که تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد نمی‌توان بیش از این پیش رفت و کمپانی‌ها به دنبال چاره‌ای جدید برای حفظ روند بهبود دوربین گوشی‌های خود هستند.

امسال LG و هوآوی با پرچم‌داران اندرویدی جدید خود G5 و P9 در این زمینه پیشتاز شدند و دو اسلوب کاملا متفاوت را برای دوربین دوتایی معرفی کردند. درهرحال این اتفاقات نشان‌دهنده‌ی مسیر کلی آینده‌ی صنعت عکاسی موبایل است. شایعات نشان می‌دهد که آیفون هم در آینده‌ی نزدیک از این مسیر جدید پیروی خواهد کرد. چیزی نخواهد گذشت که نگاه ما به گوشی‌هایی با دوربین دوتایی شبیه به تصورمان از گوشی‌هایی با پردازنده‌ی دو هسته‌ای شود: یک پیشروی منطقی که هیچ نکته‌ی فوق‌العاده‌ای در خود ندارد.

اکوسیستم ماژولار LG G5 به‌یادماندنی خواهد بود ولی برجسته‌ترین نکته‌ی این گوشی جدید حضور یک دوربین پشت ثانویه است. یک دوربین ۸ مگاپیکسل واید در کنار دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی نشسته تا عکاسی از جمع‌های بزرگتر، مناظر طبیعی و ساختمان‌های بلند را ساده‌تر کند.

لنزهای معمول دوربین گوشی‌های موبایل فاصله‌ی کانونی و زوم ثابتی دارند. در نتیجه ازآنجاکه راه ساده‌ای برای افزودن زوم متغیر به دوربین گوشی‌های موبایل وجود ندارد حضور این سخت‌افزار مکمل برای این کار ضرورت پیدا می‌کند. عمق موردنیاز یک لنز زوم بیشتر ضخامت گوشی‌های موبایل مدرن امروزی است و زوم دیجیتال هم موجب از دست رفتن کیفیت تصویر خواهد شد. ال‌جی در G5 از یک لنز ثابت ثانویه استفاده کرده چراکه با توجه به فضای افقی موجود در داخل گوشی امکان این کار را داشته است. برجستگی دوربین گوشی هم به‌احتمال‌زیاد از فضای موردنیاز برای قطعات پیچیده‌تر لنز دوربین اصلی و لرزش‌گیر اپتیکال ناشی می‌شود.

گوشی هوآوی P9 هم از دو دوربین در پشت خود بهره می‌گیرد ولی هیچ‌گونه برجستگی در بخش دوربین‌ها ندارد. درواقع میان این دو گوشی بیشتر هوآوی P9 عکاسان موبایل را هیجان‌زده می‌کند؛ چراکه بهبود کیفیت تصویر را در دستور کار خود قرار داده است. ترکیب یک سنسور سیاه‌وسفید و یک سنسور رنگی نسبت به یک دوربین عادی سه برابر نور بیشتر جذب می‌کند که نتیجه‌ی آن شفافیت و شارپنس بسیار بهتر است. میزان قابل‌توجه بودن این بهبود به شرایط بستگی دارد. بااین‌حال روشن است که P9 بهترین دوربینی است که تاکنون هوآوی تولید کرده و سنسور ثانویه در این زمینه نقشی انکار نشدنی دارد.

موضوع به‌واقع چشمگیر در مورد هوآوی P9 این است که این گوشی یکی از باریک‌ترین پرچم‌داران موجود محسوب می‌شود که هنوز یک باتری بزرگ ۳۰۰۰ میلی‌آمپری و این دوربین‌های دوتایی را هم در خود جای داده. حتی اگر این گوشی برای استفاده از سنسور دوم مجبور به پرداخت هزینه‌ای فیزیکی بوده، این هزینه چندان آشکار نیست.

ویژگی مشترک گوشی‌های جدید ال‌جی و هوآوی این است که هر دوی آن‌ها موفق شده‌اند دوربین دوم را بدون فدا کردن چیز زیادی در زمینه‌ی طراحی اضافه کنند. همیشه اضافه شدن عملکردهای جدید بدون تخریب فرم یک گجت نشانه‌ی خوبی است و به گواهی این دو گوشی هوشمند آینده‌ی دوربین‌های دوتایی روشن خواهد بود. این مثالی است از تفاوت ناشی از دوربین اضافه‌ی G5 در زمینه‌ی رسیدن به میدان دید وسیع‌تر:

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,دوربین دوتایی عکس گرفته شده با دوربین اصلی LG G5

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,دوربین دوتایی

 عکس گرفته شده با دوربین واید LG G5 (حالت HDR)

 

عکس‌های وایدی که دوربین دوم LG G5 می‌گیرد به‌طورمعمول نیازمند استفاده از یک وسیله‌ی جانبی خارجی است. بنابراین اضافه شدن این قابلیت به خود گوشی در G5 راحتی بیشتری فراهم می‌کند. البته شاید این نکته برای گوشی موبایلی که تلاش دارد با تمرکز روی ماژول‌های افزودنی خارجی نام خود را بالا ببرد به‌نوعی متناقض به نظر برسد. ولی درهرحال انعطاف‌پذیری دوربین LG G5 چیزی است که سایرین از آن بی‌بهره هستند.

برای مشاهده‌ی کیفیت و ارزش دوربین دوتایی هوآوی P9 باید تصویر را زوم کرده و کاملا از نزدیک ببینید. در عکس زیر که در صحنه‌ای کم‌نور و به‌شدت زردرنگ گرفته شده دوربین P9 کنترلی شگفت‌انگیز را روی نویز تصویر به نمایش می‌گذارد. به‌ویژه توجه شما را به دکمه‌های کنترل صدای آیفون جلب می‌کنم که در سمت چپ تصویر قرار دارند. دقت کنید که چگونه دکمه‌های ولوم از پس‌زمینه‌ی تصویر یعنی توری اسپیکر جدا شده‌اند. همچنین به کیفیت شفاف لیبل آیکون‌ها روی صفحه‌نمایش دقت داشته باشید. این عملکردی است که دوربین هر گوشی موبایلی (یا حتی هر دوربین دیگری) می‌تواند به آن افتخار کند.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,دوربین دوتایی

برشی از عکس گرفته شده با دوربین دوتایی هوآوی P9 (برای دیدن تصویر کامل روی عکس کلیک کنید)

بدون نرم‌افزار خوب هیچ کاری از سخت‌افزار بر نخواهد آمد. نکته‌ی مثبت دیگر در مورد G5 و P9 این است که سنسور اضافی آن‌ها به‌خوبی با کل سیستم متحد شده است. ال‌جی عملکردهایی بسیار جالب برای نرم‌افزار دوربین خود تدارک دیده که عکس دو دوربین را برای رسیدن به افکت‌های کادربندی زیبا یا ساختن کلاژهای آسان باهم ترکیب می‌کند. سادگی رابط کاربری LG اجازه می‌دهد حتی افراد بسیار تازه‌کار هم بتوانند به‌سرعت با سخت‌افزار آن شروع به تولید و تجربه کنند.

چیزی که دوربین‌های دوتایی امروزی ال‌جی و هوآوی را از گجت‌های تصویربرداری سه‌بعدی گذشته متمایز می‌کند این است که خروجی آن‌ها درست مثل دوربین‌های عادی یک تصویر تخت با سازگاری جهانی است. بدین ترتیب قادر خواهید بود تصاویر حاصل از دوربین‌های دوتایی G5 و P9 را بدون نگرانی از دستگاهی که قرار است آن‌ها را نمایش دهد با همگان به اشتراک بگذارید. همچنین با وجود این‌که سرعت عکس‌برداری با دو دوربین نسبت به استفاده از یک دوربین کمتر است، تفاوت آن‌قدر نیست که کسی را اذیت کند.

دوربین دوتایی پیش‌نمایشی از آینده‌ی عکاسی موبایل است؛ حتی اگر در آیفون بعدی استفاده نشود.

از شایعاتی که پیرامون دوربین آیفون ۷ پلاس منتشر شده به نظر می‌رسد این گوشی هم از یک سیستم دوربین دوتایی استفاده خواهد کرد که شباهت زیادی به دوربین هوآوی دارد. اگر این سناریو درست از آب دربیاید تاثیر قابل‌توجه اپل به شتاب گرفتن این گرایش منجر خواهد شد و دیگران را هم به آزمودن آن ترغیب خواهد کرد. ولی حتی بدون امضای آیفون هم اضافه کردن یک دوربین ثانویه ارزش خود را به کاربران (و مقرون‌به‌صرفه بودن خود را به تولیدکنندگان) ثابت می‌کند.

در آینده‌ای دورتر حتی ممکن است گوشی‌ها تعداد بیشتری لنز و سنسور را به خود ببینند. دوربین Light 16 همین ایده را مطرح کرده است. ولی برای آینده‌ی نزدیک‌تر احتمال این‌که دوربین‌های دوتایی وظیفه‌ی پیش بردن عکاسی موبایل را بر عهده بگیرند بسیار زیاد است. زمانی که تکنولوژی به مرزهای محدودیت سرعت پردازنده‌های تک‌هسته‌ای رسید ابتدا آن‌ها بهینه‌تر شدند و سرانجام تعداد هسته‌ها افزایش یافت. به نظر می‌رسد در مورد دوربین گوشی‌های هوشمند هم همین تاکتیک در حال رواج یافتن باشد.

  • erfan moradi