پرواز منتو

این وبلاگ پرواز منتو است

پرواز منتو

این وبلاگ پرواز منتو است

این وبلاگ پرواز منتو است

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به طور کلی و شفاف گوسفند سالم دارای جثه قوی، چشمان براق، پشم و موهای صاف، پر تحرک و اشتهای کافی دارد در صورتی که گوسفند بیمار با علائمی چون سرفه، سرگیجه، اسهال، لرزش، تب، لنگش، خارش پوست را به همراه دارد.

تغذیه سالم هر شخص باعث شادابی تقویت سیستم ایمنی بدون و به موجب آن تقویت ذهن خواهد شد از این رو  تامین مقدار انرژی بدن هر شخص با خوردن مقدار مورد نیاز پروتئین و کالری تامین می‌شود. گوشت گوسفندی یکی از مواد مغذی است که مقدار زیادی پروتئین، کالری، فسفر، کلسیم و حتی سلونیوم دارد که خوردن آن ضروری است. با این اوصاف هر از چند گاهی ممکن است به فکر خرید گوسفند زنده برای ذبح کردن آن و مصرف گوشت گوسفندی یا حتی پرورش گوسفند زنده باشید بنابراین داشتن اطلاعات کافی در زمینه سلامت گوسفند مهم است. قطعا با تشخیص گوسفند زنده و سالم  و خرید آن علاوه بر اینکه بهترین گوسفند برای پرواربندی را انتخاب خواهید کرد بلکه با ذبح گوسفند می‌توانید گوشت سالم مصرف کنید.

تمامی گوسفندان سالم و سرحال با کوچکترین صدایی سریعا گوش هاشون را تکان می‌دهند و چشمان براق دارند و به طور کلی اشتهایی خوب برای خوردن غذا دارند.

نحوه تخیص گوسفند زنده و سالم از روی مشخصات ظاهری

  1. کم اشتهایی گوسفند ممکن است نشانه بیماری گوسفند و به موجب آن ابتلا به بیماری زخم دهان و حتی مشکلات دندان گوسفند باشد.
  2. دام سالم باید به خوبی نشخوار کند و گله ای سالم است که نصف آن در حال نشخوار کردن باشند.
  3. عقب نیافتادن گوسفند از گله و به موجب آن تحرک خوب و داشتن هوشیاری خوب در برابر سر و صدا نشانه سلامت گوسفند است.
  4. در صورتی که با کشیدن پشم گوسفند به راحتی کنده شود حاکی از بیماری گوسفند و نارسایی کبد گوسفند است.
  5. گوسفندانی که پشم صاف و یکدست دارند کاملا سالم هستند.
  6. وجود آبریزش و ترشحات بینی گوسفند حاکی از بیماری نارسایی ریه گوسفند است.
  7. برای تشخیص درصد چاقی و لاغری گوسفند کافیست به مهره های پشت گوسفند دست بزنید.
  8. در صورت ذبح گوسفند چنانچه جگر گوسفند صاف باشد و با برش جگر رنگ جگری داشته باشد گوسفندی که سر بریده شده است سالم بوده است.
  9. آبکی بودن مدفوع حاکی از اسهال گوسفندی  و سفت بودن مدفوع یا همان پشکل گوسفندی هم حاکی از بیماری یبوست گوسفند و بیماری بودن دام است.

چرا باید گوسفند زنده خرید؟

سوالی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که چرا باید گوسفند زنده بخریم که دارای پوست، کله پاچه و ... می باشد و آیا خرید گوشت کیلویی به صرفه تر نیست؟ باید در جواب این افراد بگوییم مهم ترین هدفی که خرید و ذبح یک گوسفند زنده دارد این است که شما دام را در لحظه می بینید و گوشت تازه ای از گوسفند جوان تحویل می گیرید که مطمئن هستید بیمار نمی باشد. همچنین احتیاجی نیست که برای خرید دام زنده به روستاها یا اطراف شهر بروید که هم وقت خود را در مسیرهای طولانی اتلاف نمایید و هم بدون شناخت گوسفند زنده بیمار را بخرید.

شما می توانید از بقیه قسمت های گوسفند ذبح شده که در حالت عادی باید خرید آن جدا هزینه کنید هم استفاده نمایید. بسیاری از مراکز معتبر با فرستادن قصاب و خدماتی مانند خرد کردن گوشت در زمان کم در جلب رضایت بیشتر مشتری ها تلاش می کنند.

مزایای خرید گوسفند زنده را می توان داشتن پروتئین های زیادتر نسبت به گوشت های یخ زده یا قدیمی دانست و همچنین در صورتی که مشخصات یک گوسفند زنده سالم را بدانید گوشت سالم و بدون بیماری داشته باشید. گوشت گوسفند زنده مزه بهتری نسبت به گوشت های مانده دارد و می توانید از مشتقات آن هم استفاده نمایید.

خرید اینترنتی گوسفند زنده چه مزایایی دارد؟

شاید این سوال شما هم باشد که خرید اینترنتی دام زنده چه مزایایی دارد و با توجه به اینکه همیشه این مورد به صورت حضوری بوده است می توان برای خرید غیرحضوری آن هم اقدام نمود؟ آیا نیاز به آگاهی دارد؟

  • قیمت گوسفند زنده به نرخ روز و با قیمت کشتارگاه
  • خریدی بدون واسطه و مستقیم
  • خرید وزن دلخواه دام زنده
  • خرید آپشن های مختلف در زمان خرید دام زنده
  • خرید راحت و بدون اتلاف وقت گوسفند تازه
  • شما میتوانید برای خرید گوسفند زنده و سالم به اینجا  مراجعه کنید .
  • erfan moradi